Aangekomen op plaats van bestemming - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Aangekomen op plaats van bestemming - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Aangekomen op plaats van bestemming

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

23 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Hoi allemaal,

gistermiddag ben ik geland op Gatwick Airport. Een uurtje vertraging door alle sneeuw maar gelukkig hield de airport-pickup service daar rekening mee op Gatwick. Ben goed ontvangen door twee meiden van Kingston University (dit zal ik in mijn volgende blogs KU noemen, zoals de bussen van de school ook worden genoemd, scheelt tikken), samen met een meisje uit Amerika, die ook heel toevallig Primary Education hier ging volgen, ben ik naar het hoofdgebouw gereden met een taxi om daar gelijk onze aanmelding af te ronden.
Hier heb ik ook voor het eerst mijn huisgenootje Shirley ontmoet. Zij is een Nederlandse Pabo-studente waar ik een verdieping mee deel, wij verblijven bij een landlady. Samen gelijk ook onze eerste boodschapjes gedaan in Kingston en gekookt. De avond heerlijk Nederlands afgesloten met het kijken van herhalingen van GTST en All You Need is Love haha!

Vandaag begon dan eindelijk echt het KU avontuur. 's Ochtends een informatie bijeenkomst met alle internationale studenten en een tour door Kingston en de campus. Kingston heeft echt een heel leuk centrum (ziet er knus en oud uit) met heel veel winkels, deze worden later zeker nog eens bezocht! Tijdens de tour al kennisgemaakt met veel mensen uit andere landen en gelijk tijdens de lunch al wat nummers uitgewisseld.

In de middag hebben Shirley en ik met de andere twee Erasmus-studenten van de opleiding Primary Education samen met onze studiebegeleider van KU onze studieprogramma's besproken. Het is nu gelukkig allemaal weer een heel stuk duidelijker hoe mijn rooster eruit gaat zien.

's Avonds zijn Shirley en ik naar ten-pin bowling gegaan. Een social event georganiseerd door KU waar je je voor kon opgeven om op deze manier andere internationale studenten te ontmoeten. Dit was hartstikke gezellig en achteraf hebben we wat gedronken en in de pub nog wat gegeten (door drukke schema pas om negen uur 's avonds avondgegeten dus dan gaat pubfood er met alle plezier in:)

Een heerlijke start gemaakt van mijn verblijf hier:) Heb veel mensen vandaag met verschillende nationaliteiten gesproken: Amerika, Zuid Korea, Spanje, Namibie, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Italie, Mexico, Roemenië en Polen. Bijna heel de wereld is vertegenwoordigd onder de internationale studenten hier aan de KU (veel Amerikanen hier overigens).
Ben benieuwd met welke nieuwe nationaliteiten ik morgen misschien nog in gesprek ga raken tijdens de welkomst receptie in de pub.
Zoveel mogelijk contact maken nu in ieder geval en nummers uitwisselen zodat er misschien nog leuke plannen gemaakt kunnen worden!

Morgen gaat weer een drukke dag worden dus ik ga snel mijn bedje in!

Liefs,

Yara

  • 23 Januari 2013 - 17:45

    Junior:

    Je bent er net een dag en gelijk al de pub in. Begint goed!

  • 24 Januari 2013 - 10:15

    Mam:

    Blij dat je zo goed bent opgevangen daar in Londen. Ik ben benieuwd naar je studieprogramma, de vrienden die je maakt en de aankopen in Kingston.
    Veel plezier.

  • 25 Januari 2013 - 14:23

    Merel:

    Heee Yaar!

    Wat onwijs gaaf dat je er zit! Klinkt alsof je het leuk hebt en de zenuwen een beetje zijn weggeebt.. ik ga je volgen hoor! Ik ben 16 februari in hetzelfde land, ik zal naar je zwaaien haha!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Voor mijn studie ga ik van eind januari tot begin juni naar Londen. Kingston om precies te zijn. Daar ga in aan Kingston University de PABO doen. Ik zal proberen om via deze blog regelmatig het thuisfront op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal uitspook.

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3658

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Studeren in het buitenland

Landen bezocht: