Week nummer 2 - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Week nummer 2 - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Week nummer 2

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Hoi allemaal,

deze week is net zoals de vorige voorbij gevlogen! Ik zal eerst maar iets vertellen over wat ik deze week op school heb gedaan aangezien ik daarvoor nu in Kingston ben:p

De eerste twee schooldagen heb ik vorige week donderdag en vrijdag al gehad. Maandag heb ik standaard vrij, mijn schoolweek begint dus op dinsdag:p Dinsdagochtend stond er van 9 tot 12 Core English op het programma, erg interessant aangezien het over de ontwikkeling van het handschrift van het jonge kind ging en ik hier in Nederland geen les over heb gekregen omdat ik mijn keuze toen het onderwerp 'schrijven' aan bod kwam al had gemaakt voor het oudere kind.
Hierna maar een uurtje Pedagogic and Proffessional Issues (P&P) omdat we op tijd op de andere campus moesten zijn voor onze lessen voor English Language Skills. We moesten die dag een test maken zodat de leraren konden bepalen in welke klas je geplaatst kon worden (gebaseerd op niveau en op welk onderwerp de focus gelegd moet worden).
Ook woensdag is een vrije dag in mijn rooster voor nu, binnen nu en twee á drie weken is er een school voor mij gevonden waar ik elke woensdag mee kan lopen in een klas (kinderen hier in Engeland gaan ook elke woensdag gewoon de hele dag naar school).
Donderdag stond er twee keer een vak binnen de module 'The Arts' op het programma. 's Ochtends dansen, dit was voor mij wel beetje wennen maar al snel voelde ik mij op mijn gemak om mij als boom te bewegen en als kat te sluipen.
's Middags stond er gewoon Art op het programma. Kleien was de activiteit van vandaag. Leuk om te zien dat de lerares ook helemaal uitlegde wat klei nu precies was, waar het vroeger voor gebruikt werd en waar het vandaan komt! Echter, ook deze klas moest ik weer eerder verlaten in verband met English Language Skills.
Ik zit daar nu in een klasje met zeven andere studenten waar wij gaan werken aan effectief en accuraat te communiceren in diverse professionele en sociale situaties. Gelijk al huiswerk meegekregen; kleine presentatie maken over iets kenmerkends uit je eigen land en de betekenissen opzoeken van diverse grammaticale termen. En ja, Engelse grammatica is net zo spannend als Nederlandse; auxiliary verbs.....eh wat????
Vrijdag stond er Subject Specialism English op het programma van 9 tot 1. Voor deze les moest ik het boek 'The curious incidents of the dog in the nighttime' van Mark Haddon lezen. Hoewel ik het boek niet super vond, was het leuk om te kunnen discussieren met anderen over de schrijfstijl van het boek en het onderwerp van het boek. Volgende week is 'The Suitcase Kid' aan de beurt.

Zoals ik al eerder heb gezegd zijn er tussen de internationale studenten al veel nummers uitgewisseld en veel facebookvrienden toegevoegd. Hierdoor is er een levendige community ontstaan op facebook en worden daar dus ook plannen gemaakt. Zo ben ik vrijdagmiddag/avond met een paar mensen naar de film Django geweest (vond het zelf een erg goede film) en daarna naar de pub.

Zaterdag lekker rustig aan gedaan, beetje Kingston verkennen ter voet en boodschapjes doen.
Vandaag photofrenzy gehad in Londen. We moesten vragen beantwoorden en de antwoorden waren bekende plekken in Londen. Bij deze plekken moesten wij een zo origineel mogelijke foto van de groep maken vervolgens. Om drie uur moesten wij verzamelen bij de restaurant Planet Hollywood bij Piccadilly Circus. Hier hebben wij een echt Amerikaanse lunch genuttigd in de James Bond room (er hingen achter glas allemaal rekwisieten van diverse James Bond films aan de muur).

Omdat we in die drie uur photofrenzy niet echt veel van Londen hadden gezien baalde ik hier toch wel beetje van. Gelukkig was er die levendige community op facebook dus na gevraagd te hebben wie er in Londen was en wat leuks wilde doen kwam er direct reactie.
Met Thien na de photofrenzy dus toch nog een klein beetje sightseeiing gedaan in Londen en gewapend met zijn Franse en mijn Engelse Lonely Planet ons een weg door Londen gebaand en nog wat gegeten bij een door onze gidsen aangeraden Aziatisch tentje.
Omdat het al avond was en zondag was er niet veel open aan bezienswaardigheden en musea, dus ik zal nog maar een paar keertjes terug moeten naar Londen.....(he bah wat VERSCHRIKKELIJK!).
Ik zal wat van mijn eigen foto's hier uploaden (heel wazig maar ik weet niet zo goed hoe ik 's avonds scherpe foto's kan nemen aangezien alles superdonker wordt als ik mijn flits aanzet), ik krijg als het goed is later nog foto's van Thien z'n camera dus dan kunnen jullie nog daadwerkelijk iets van vandaag in Londen zien haha!

Zo, dat was een hele kluif om te lezen he! Voor allen die tot deze zin zijn gekomen: super dat jullie zoveel interesse tonen. Voor de rest die het hele middenstuk geskipt hebben tot dit stukje: begrijpelijk, je moet er maar zin in hebben om dat geratel van mij allemaal aandachtig door te lezen:P

Voor nu welterusten:)

Liefs,

Yara

• 04 Februari 2013 - 14:43

Mam:

Hoi Yaar,

Nou dat was een heel verhaal, maar leuk om te lezen. Ik ben erg nieuwsgierig wat de vakken inhouden, en zo krijg ik een goed beeld.
    Leuk dat je met de groep opdrachten moet uitvoeren, zo word je lekker bezig gehouden.
    Ik was bang dat je heimwee zou krijgen, maar daar heb je gelukkig geen tijd voor.
    Thien is een Franse jongen? Ik hoop dat je hem kunt verstaan. Fransen spreken vaak Engels met een zwaar accent.
    Goed dat je bij de foto's aangeeft wat er op staat. Het was mij niet duidelijk geworden anders.
    Ik heb Francis gesproken en heb haar jouw "waar ben jij nu" adres gegeven. Kan ze je ook volgen, wat ze leuk vindt, en eventueel reageren.
    En oh ja, ik heb het ook verkeerd geschreven, je moet daar eerst naar rechts kijken in plaats van links.

• 04 Februari 2013 - 22:01

Hoi Mam,

die photofrenzy was een social-event georganiseerd door de KU waar je je voor op kon geven. Ik had mij hier al voor opgegeven in Nederland. Dit was het laatste social-event wat georganiseerd was door de KU. Gelukkig heb ik al een superleuke groep mensen ontmoet en er staat alweer een leuk uitje gepland met de groep voor volgend weekend, dus dat komt denk ik wel goed:)
    Thien komt inderdaad uit Frankrijk maar ik kan hem prima verstaan hoor:)
    Leuk dat Francis mijn blogs ook wilt lezen:)

• 04 Februari 2013 - 22:17

Francis:

Wat een onwijs leuke verhalen van je op je blog. Je hebt al heel wat gezien en gedaan. Geniet van alle ervaringen die je opdoet en de nieuwe menden die je leert kennen. Dit is een ervaring voor je voor het leven. Ik blijf je volgen en ben heel benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Groetjes, Francis

• 06 Februari 2013 - 15:33

Lesley:

Hoi Yara.

Wat leuk om al je ervaringen te lezen.
    Heel veel dingen zijn herkenbaar, maar sommige dingen gaan ook anders dan vorig jaar.
    Ben je al een keer uitgeweest naar Oceana?
    Wij vonden dat een hele leuk discotheek, met verschillende verdiepingen waar verschillende stylen muziek worden gedraaid.
    Het internationale cafe in de Rose theater is ook een aanrader. Hele gezellige bijeenkomsten met internationale studenten en een gratis drankje!
    Zo te horen heb je ook al meteen een groepje mensen om je heen verzameld! Super leuk om te horen en ook de diversiteit aan nationaliteiten.
    Vorig jaar waren er ook heel veel Amerikanen, maar ook Fransen. Dit jaar is het denk ik beter gemengd.
    Nou geniet van je tijd en ik blijf je blogs volgen!

Groetjes,

Lesley

• 09 Februari 2013 - 19:00

Hoi Francis,

wat leuk dat je mij ook gaat volgen:) Ik denk ook dat dit een ervaring voor het leven wordt inderdaad:)

Hoi Lesley,

ja voor jou zal deze blog grotendeels wel herkenbaar zijn haha:P Ik ben gister uitgeweest bij Oceana. Was wel een leuke club inderdaad:)
    Goede tip dat van die Rose Theatre. Ben er nog niet geweest maar zal er deze maand dan zeker wel even een kijkje nemen.
    Ja de Fransen zijn volgens mij niet zo enorm vertegenwoordigd in mijn vriendengroep maar ik heb al wat meer fransen ontmoet bij de English Language Development klasjes:) Dus ze zijn er wel op Kingston University haha!

• 11 Februari 2013 - 16:50

Sophia:

Hoi Yara,

Klinkt spannend allemaal dus wil je graag heel suces en vooral plezier wensen in Engeland.

Groetjes Sophia.....

• 17 Februari 2013 - 15:10

Hoi Sophia!

Dank je:) Dat gaat helemaal goedkomen hier:)