Het 'Hoi ik ben nieuw hier' gevoel - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Het 'Hoi ik ben nieuw hier' gevoel - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Het 'Hoi ik ben nieuw hier' gevoel

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

25 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Het duidelijke gevoel van 'ik ben nieuw hier' is deze week al vaak bij mij aanwezig geweest.
Lijst met dingen die je standaard als nieuwkomer gedaan moet hebben:

- Verdwalen in het centrum van je stad en er uiteindelijk achter komen dat je simpelweg gewoon in een rondje hebt gelopen doordat je weer bij dezelfde winkel uitkomt als waar je gestart was: check!

- Verdwalen op de diverse campussen: check, check check (x 50)

- Verkeerde universiteitsbus pakken waardoor je een leuk toeristisch ritje door Kingston maakt maar uiteindelijk weer uit moet stappen op de plek waar je een half uur geleden was ingestapt: check!

- Aan een andere supermarktklant vragen of hij kan vertellen of de fles die ik in mijn hand heb siroop is om limonade mee te maken en dit zeer omslachtig omschrijven vervolgens: check!

- Bij de verkeerde bushalte staan en daardoor de universiteitsbus in een noodvaart aan je neus voorbij zien gaan en daarna weer mooi een kwartier in de kou mag staan wachten: check!

- Verkeerd kant kijken bij het oversteken: check! (geen aanrijdingen overigens veroorzaakt hoor;))

Ja ik kan zeggen dat deze week ik een hoop geleerd heb. Ik weet nu (een beetje) beter de weg overal te vinden en hoe de dingen hier gaan en werken.

Overigens heb ik gisteren en vandaag voor het eerst les gehad op KU. Gisteren drama/music en vandaag Subject Specialism English. Met drama/music hebben we in groepjes toneelstukjes gemaakt en een muziekstukje gecomponeerd. Bij Subject Specialism English werd er een boek besproken, deze had ik echter niet gelezen dus ik kon helaas niet echt goed deelnemen met alle onderdelen van de les. Voor volgende week moet ik 'The curious incident of the dog in the night-time' van Mark Haddon lezen. Deze gaan we dan bespreken.

Ik ga nu denk ik dan ook maar nog even een stukje lezen voor ik lekker ga slapen.
Op tijd mijn bed in want morgen ga ik met alle internationale studenten van de KU naar Windsor Castle!

Liefs,

Yara

• 25 Januari 2013 - 23:56

Danielle:

Heej!

Ondanks je checks klinkt het wel leuk daar! Wat voor minor is het precies? Je hebt het over drama en toneelstukjes, klinkt wel onwijs leuk! Heb het niet meegekregen verder...
    Nou have fun daar, en succes met nog meer checks scoren :P

xxx Danielle

• 26 Januari 2013 - 09:55

Junior :

En, hebben ze in Engeland ook groene limonade?

• 26 Januari 2013 - 11:20

Myrna:

Hahaha, ik wil nu nooit meer commentaar als ik vanuit de winkel de verkeerde kant de winkelstraat in loop :-)
    En eh..........vergeet niet foto's te maken. Veel foto's! Veel plezier bij Windsor Castle. Heb je geregeld dat Harry ook komt? Kan je gelijk een date regelen.
    Veel plezier vandaag.

• 27 Januari 2013 - 00:48

Yara :

Ik doe de minor 'study abroad' Danielle. Dus gewoon hier de PABO doen en stage lopen één dag per week. Er wordt nu door Kingston University stageplek voor mij geregeld.

Nee Jun, ben geen groene limo tegengekomen:(

Ik was m'n fototoestel vergeten mee te nemen vandaag Myrna:P Gelukkig was ik met een hele grote groep vandaag op pad dus ik sta op een heleboel groepsfoto's in ieder geval en ik had met een meisje uit mijn groep afgesproken dat zij mij nog 3 van haar mooiste foto's van Windso zou sturen, zij i de voorzitter van de fotografieclub op haar universiteit dus dat moet helemaal goedkomen. Zal mijn fototoestel volgende week naar Londen centrum niet vergeten mee te nemen!

• 28 Januari 2013 - 09:39

Mam:

Het is heeeel lastig om limonadesiroop in het buitenland te vinden. Meestal hebben ze alleen sapjes of priklimonade.
    Alles wat niet meteen vanzelf gaat is een goede leerervaring en daar word je heel zelfstandig van Yaar.
    In Londen staat op de straat geverfd dat je naar links moet kijken, maar daar doen ze niet aan in Kingston?
    Toneelstukjes maken daar kan je in ieder geval je Vrije Schoolervaring in kwijt.
    Het boek van Mark Haddon heb ik ook gelezen. Geeft je een goed inzicht in hoe hij denkt en dat is apart moet ik zeggen.
    Ben benieuwd naar wat je nog meer gaat leren :)
    Mam

• 30 Januari 2013 - 14:25

Yara :

Hoi mam,

ik heb wel limonade gevonden. Ik heb nu citroenlimo.
    Ze hebben hier inderdaad ook op de weg staan welke kant je op moet kijken maar als je gewoon aan het wandelen bent denk je niet elke keer om eerst te lezen wat er op de weg staat. Het eerst naar links kijken is zo'n automatisme geworden dat ik het vaak niet doorheb dat ik het weer doe. Ik merk nu wel dat ik steeds vaker vanuit mijzelf nu eerst naar rechts kijk in plaats van links dus ik begin er aan te wennen.

Het boek van Mark Haddon vind ik niet echt leuk moet ik eerlijk zeggen. Maarja, moet wel doorlezen want vrijdag gaan we het boek bespreken. Daarna snel beginnen aan The Suitcase Kid want die staat voor volgende week op het programma.

Ik zal even kijken ik wat losse foto's uit Windsor hier op mijn blog kan posten. Ze staan ook op facebook overigens.