Korte update (achteraf gezien niet zo kort) - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Korte update (achteraf gezien niet zo kort) - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Korte update (achteraf gezien niet zo kort)

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

05 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Hoi allemaal,

hierbij wil ik even een korte (alhoewel, ik sta niet echt bekend om mijn korte en krachtige verslagen) update geven van mijn verblijf hier. Twee weken (ja ik weet het, het begint een beetje irritant te worden dat ik dit zeg maar het is gewoon echt zo) alweer voorbij gevlogen!

Dit weekend ben ik met SangJi en MinYoung naar London geweest om de wat minder bekende wijken te bekijken. Nou....ben er wel achter gekomen waarom deze wijken wat minder bezocht worden door toeristen. We zijn een wandeling gaan maken door de het gebied The Easten&Docklands. De wandeling hadden wij gehaald uit mijn Lonely Planet gids. De wijk zag er niet superspeciaal uit, we hebben wel wat typische Engelse huizen gezien. De wandeling leidde ons ook door het Victoria Park. In dit park was een grote speeltuin aanwezig. En tja...die klimtoren, glijbanen en autobandschommel zagen er te leuk uit om niet uit te proberen haha.
Na ons speelkwartiertje vervolgden wij onze wandeling met als eindpunt het Olympic Parc. Wel...dat stond dus midden in een heel lelijk industriegebied en het Olympisch stadion konden wij alleen van de verte bekijken omdat er allemaal hekken omheen stonden. Erg jammer:(

Hierna besloten we om naar het Imperial War Museum in Greenwich te gaan. Eenmaal aangekomen op het juiste metro station stond er een bordje met de o zo leuke mededeling dat het museum gesloten was tot juli 2013. Toen driftig de Lonely Planet doorgebladerd en uiteindelijk besloten om naar het Museum of London te gaan. Dit was een leuk museum wat de geschiedenis van London laat zien op diverse manieren (o.a. film, spelletjes, spullen).

Na wat gebanjerd te hebben door het museum zijn we nog even langs Hamley's gegaan. Een supergrote speelgoedwinkel met maar liefst zes verdiepingen! In deze winkel worden ook een heleboel demonstraties gegeven van speelgoed, erg leuk om te zien allemaal.
Na het bezoekje aan de speelgoedwinkel was het al avond geworden en wij begonnen onze benen nu echt wel te voelen en onze magen te horen.

We besloten om naar Surbiton te reizen (dichtbij Kingston) en hebben hier heerlijk gegeten in de pub en nog een drankje gedaan achteraf in een andere pub. Een lange maar geslaagde dag:)

Vandaag ben ik met mijn huisgenootje Shirley een wandeling gaan maken door Richmond Park, dit park ligt bijna bij ons om de hoek. Een supergroot park want om het hele park af te lopen (je loopt dan in een rondje) ben je zeker twee uur en drie kwartier bezig. Geen straf aangezien en vandaag heerlijk weer was en we hebben zelfs nog even met onze jassen uit kunnen wandelen! Richmond Park staat bekend om zijn vele herten en deze hebben wij ook zeker gezien. Op één plek stonden er zelfs een stuk of vijftig bij elkaar.
Op een gegeven moment stonden er heel wat herten dichtbij het pad waar wij over moesten lopen, Shirley en ik vonden dat toch wel eng en wij zijn dan ook zo rustig en kalm mogelijk voorbij die herten geschuifeld. Keurige herten trouwens, ze wachtten tot alle mensen voorbij waren gelopen over het pad en staken toen met z'n allen over naar de andere kant van het pad.
Verder nog heerlijk in het zonnetje in het park op een terrasje gezeten met een chocolade muffin, mijn dag kon dus niet meer stuk haha!

De dag afgesloten met wat studeren in de bieb van de universiteit. Al met al een actieve dag vandaag. Ik ga snel mijn bedje in!

Liefs,

Yara

P.S: Dank aan MinYoung voor de foto's (en misschien komen er later nog wat foto's van SangJi bij).

  • 05 Maart 2013 - 09:51

    Mam:

    Leuke foto's Yaar en ik moest lachen dat je op je 21ste nog net zo veel plezier hebt om van de glijbaan af te gaan als toen je klein was. Ik denk dat de herten, net als de Engelsen, keurig op hun beurt wachten. Goed opgevoed volkje.
    Je ziet en ontdekt heel veel met die Lonely Planet in de hand, hartstikke goed. Heb je nog wel tijd om te studeren?

    Groetjes,
    mam

  • 05 Maart 2013 - 23:36

    Yara :

    Haha ja glijden van de glijbaan blijft leuk, hoe oud je ook bent:P Natuurlijk heb ik tijd om te studeren. De tripjes onderneem ik in het weekend en het wandelen heb ik tot halverwege de middag gedaan en daarna ben ik tot negen uur in de bieb van de uni geweest. Doordeweeks onderneem ik niet veel gekkigheid (af en toe even 's avonds richting pub met z'n allen) en ga ik gewoon keurig naar school:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Voor mijn studie ga ik van eind januari tot begin juni naar Londen. Kingston om precies te zijn. Daar ga in aan Kingston University de PABO doen. Ik zal proberen om via deze blog regelmatig het thuisfront op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal uitspook.

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3655

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Studeren in het buitenland

Landen bezocht: