Catching up - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Catching up - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Catching up

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

22 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op mijn blog een verslag heb geschreven en daarom zal ik in treinvaart door de afgelopen weken proberen te gaan zodat iedereen weer een beetje een idee heeft van wat ik aan het uitspoken ben....

Twee weken voor Easter Break heb ik in het weekend een gezellig girl's sleepover gehouden op zaterdag met MinYoung en SangJi. Rond etenstijd kwamen de meiden bij mij en heb ik wentelteefjes voor hen gemaakt, zij hebben op hun beurt daarna wat Koreaans eten klaargemaakt. Nog nooit heb ik zo heet gegeten! Er zat een soort groente in die mijn complete mond in vuur en vlam zette, dit natuurlijk tot grote hilariteit bij de meiden die mijn kop roder en roder zagen worden tijdens het eten van de Koreaanse maaltijd.
Na het gezamenlijk dineren was het hoog tijd om de matrassen naar beneden te slepen en een gezellige meidenavond te houden met de welbekende ingrediënten: maskertjes, heel veel chocolade en Ryan Gosling;)

Het weekend daarna was het op zaterdag St. Patricksday en dit werd grootschalig gevierd op Trafalguar Square in Central London. Natuurlijk heb ik mij wel even voorbereid op dit evenement door te googelen wie die St. Patrick dan wel niet was. Het bleek een man te zijn die priester werd en een heleboel goede dingen deed (ze zeggen dat hij de slangen op Ierland heeft verjaagd ofzoiets haha). Dat was genoeg informatie voor mij om een feestje te vieren, slangen zijn niet echt mijn ding zeg maar.
Maar natuurlijk, zoals je kan verwachten van een land als Groot-Brittannië, ook deze dag was het weer niet om over naar huis te schrijven. Heel af en toe liet het zonnetje zich zien maar grotendeels kwam het met bakken uit de hemel. Na de parade gezien te hebben en enkele optredens op het grote podium was ik er dan ook wel klaar mee en ben ik na een kort bezoekje aan Hamley's met Shirley naar huis gegaan.

Het weekend daarna ben ik na een zwemmiddagje op zaterdag, op zondag met de bus naar een onbekend plaatsje gegaan; Sutton. Het was guur weer dus we zochten naar een plaatsje met overdekte winkelcentra zodat wij ons niet al te veel bloot hoefden te stellen aan dit weer. Even er lekker uit geweest die zondagmiddag, maar om een lang verhaal kort te maken; Sutton is geen spannende plaats.

Die donderdag, 28 maart, ging mijn vliegtuig vanaf Stansted naar Schiphol. Die dag was behoorlijk hectisch. Ik zette mijn voeten op Nederlandse bodem om 17.40 en om 22.18 kon ik mijn vrienden uit Amerika ophalen van het station. Deze jongens kwamen van donderdag tot zaterdag bij mij logeren. Donderdagavond heb ik hen eventjes Haarlem in gesleurd aangezien een bezoek aan deze prachtige stad echt niet mag ontbreken als je naar Nederland afreist;)
Vrijdag ben ik met hen meegegaan naar Amsterdam, op de Dam hadden we afgesproken om een vriend uit Mexico te ontmoeten met zijn Mexicaanse vriendengroep. Die dag heb ik een beetje als tourguide met hen door Amsterdam heen gewandeld en wat welbekende plekjes van Amsterdam laten zien.
Zaterdagmiddag zette ik mijn vrienden op de trein en kon ik beginnen aan het meeten van mijn Nederlandse vrienden:)
Wat heb ik die twee weken veel mensen gezien en gesproken (vooral die eerste week was een opeen gepropt schema aan catch ups haha). Naast de mensen ook wel wat dingen gemist uit Nederland zoals mijn fiets en mijn eigen bedje:P

Na die twee weekjes was het weer tijd om terug te gaan naar Engeland, gelukkig was dit totaal niet moeilijk om te moeten doen aangezien ik het zo naar mijn zin hier heb. Mijn huisgenootje Shirley ontmoet op Schiphol en samen teruggereisd naar het o zo zonnige Engeland (echt een domper als je met een stralend zonnetje vertrek uit Nederland en met gigantische hoosbuien en totale duisternis aankomt in Engeland haha).
Gelukkig was het de dag erna al heerlijk weer en eigenlijk vanaf toen heerlijk weer gehad in Engeland:)

Dit weekend was het eindelijk tijd om naar Brighton te gaan (dit was namelijk al een paar keer uitgesteld omdat het hier zo koud en regenachtig was en dus niet het ideale weer om naar een kuststadje te gaan)!
Het was afgelopen zaterdag heeeerlijk weer in Engeland en naar de kust gaan was dus een goed idee! Mijn huisgenootje Shirley en ik hebben de trein naar Brighton gepakt en na iets meer dan een uurtje waren wij gearriveerd.
Na een kleine wandeling vanaf het station kwamen wij bij het strand aan en wat zag dat er gezellig uit! Een hele leuke boulevard langs het strand met leuke winkeltjes en eettentjes, een draaimolen en veel mensen om naar te kijken (veel vrijgezellenuitjes dus veel verkleedde mensen). Op de Brighton Pier is het ook onmogelijk om je niet te vermaken met de aanwezigheid van een gigantische arcadehal en een kleine kermis. Shirley en ik merkten de gratis strandstoeltjes op de pier op en hebben dus ook nog even heerlijk van het zonnetje genoten op de pier.
De frisse zeelucht maakt je hongerig en we hebben daarom dan ook een lekker vettige Fish&Chips gegeten aan de boulevard.
Na het strandbezoekje zijn we het centrum ingegaan, heel veel leuke kleine boetiekjes en vaak wel een beetje alternatief:) In het centrum was er ook een oud Indiaas uitziend kasteel, genaamd: Royal Pavillion.
Na een middagje in Brighton hadden we het meeste wel gezien en zijn we teruggekeerd naar Kingston.
Zondag was één van de meiden jarig en zijn we met wat meiden uit eten gegaan bij een burgerrestaurant (nee niet zoals een doorsnee fastfood restaurant á la MacDonalds). Er lekker gegeten daar:)

Vandaag was een gehaaste dag....om één of andere duistere reden was mijn wekker niet afgegaan(nee echt serieus ik heb er niet doorheen geslapen, hij is gewoon echt niet afgegaan). Gelukkig klopte Shirley om 8.30 op mijn deur met de vraag of ik niet naar school moest (zij was vrij die dag). Na een paar seconden vloeken van de schrik snel klaargemaakt voor de dag en naar mijn basisschool geracet (even gebeld dat ik later kwam dus zij wisten er gelukkig al vanaf). Maar bah, dat geeft wel een rotstart van je dag, al helemaal omdat ik vandaag les ging geven in de ochtend over Nederland. Deze les was uiteindelijk wel geslaagd (duurde alleen langer dan uitgerekend, het werktempo van de Engelse kids ligt wat lager dan die van de Nederlandse. De Engelse kinderen zijn dan wel weer veeeeeel preciezer haha). Ik heb het met hen gehad over het verkeer in Nederland, de afsluitdijk en de provincie Flevoland en de koninklijke familie. Volgende week ga ik een dagje meelopen in de kleuterklas, alhoewel ik mij op dit moment specialiseer in het oudere kind ben ik toch ook wel nieuwsgierig wat de verschillen zijn in een wat vrijere situatie in het klaslokaal tussen Engeland en Nederland. We zullen het zien volgende week!

Ik zal deze week tussentijds nog een speciale blog proberen te schrijven over mijn bevindingen over het onderwijs hier in Engeland voor de geïnteresseerden;)

Nu nog maar ongeveer vijf weekjes Engeland te gaan en ik ga optimaal genieten van deze weken! Één ding weet ik nu in ieder geval al zeker: ik ga alle vrienden die ik hier heb gemaakt ontzettend missen dus ik wil ze zo vaak mogelijk zien en leuke dingen met hen doen nu het nog kan! So five weeks abroad; HERE WE GOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!

Liefs,

Yara

P.S: foto's worden later nog aan deze blog toegevoegd maar ik moet nu koken dus heb er nu geen tijd voor haha:P

• 22 April 2013 - 20:12

Lesley:

Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Probeer echt nog van die tijd te genieten, want voor je het weet is het over.
    Heel veel plezier gewenst en ik houd je facebook, etc. in de gaten!

Groetjes,

Lesley

• 23 April 2013 - 00:20

Yara :

Thanks Lesley! Ik ga zeker proberen zoveel mogelijk te genieten van de tijd die ik hier nog heb! Met dit lekkere weer van de afgelopen dagen begint Engeland er ook steeds leuker uit te zien haha:P

• 23 April 2013 - 09:02

Mam:

Hoi Yaar,

Leuke foto's van jou en Brighton. In mijn tijd was het een suffig, oubollig stadje, maar ik lees dat het nu een bruisende badplaats is geworden. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de peuters, dat is wel mijn favoriete leeftijdsgroep.
    Geniet van de weken die je nog hebt.
    Oh ja, je pakje is onderweg :)

Groetjes,
    mam