Windsor Castle - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu Windsor Castle - Reisverslag uit Kingston upon Thames, Verenigd Koninkrijk van Yara - WaarBenJij.nu

Windsor Castle

Door: Yara

Blijf op de hoogte en volg Yara

30 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Thames

Hoi allemaal,

afgelopen zaterdag ben ik met Kingston University naar Windsor Castle geweest. Een immens groot kasteel dat volledig ingericht is. Ik heb nog nooit zo veel sjiekheid op één plek gezien!

Er was ook een kapel waar alle door de engelse konigin geridderde mensen een plekje kregen boven een stoel met hun eigen vlag erboven. Als die persoon overlijdt krijgt de familie van die persoon de vlag (die je overigens zelf mag ontwerpen!) en komt er een gouden plakaatje aan de muur met jouw naam en vlag erop. Dit was in het choir-gedeelte van de kapel (je mocht geen foto's maken in de kapel dus al zou ik mijn fotocamera niet vergeten zijn mee te nemen dan hadden jullie dit alsnog niet kunnen zien haha).

Ook hadden we een koninklijk poppenhuis gezien, aan dat poppenhuis hadden wel 1500 mensen gewerkt (werd mij verteld omdat ik te ongeduldig was om de hele audio tour te luisteren><). Een Barbie huis is er echt niets bij vergeleken (alleen al wat formaat betreft hadden er wel 20 Barbiehuizen ingepast).
Ook werd de kleding van de koninklijke poppen (deze waren wel wat groter dan een barbie) tentoongesteld. Ik heb wel iets van drie bontjasjes gezien! Bontjasjes, onder andere van hermelijn, voor poppen. Absurd!

Ik heb met een leuke groep mensen het kasteel bekeken en ook zijn we nog even naar Eton College gelopen, een middelbare school voor de elite van de UK. Ouders betalen maar liefst 30.000 pond per jaar om hun kind daar onderwijs te laten krijgen!

Natuurlijk ben ik met mijn sufkop mijn camera vandaag vergeten dus jullie zullen het hier maar even mee moeten doen:P

Ik heb van een andere internationale student even, met toestemming, de groepsfoto's overgenomen van zijn Facebook voor een kleine sfeerimpressie van deze dag (voor degene die dit nog niet voorbij hebben zien komen op Facebook).

Liefs,

Yara

  • 31 Januari 2013 - 09:33

    Mam:

    Interessant uitstapje en leuk dat je het poppenhuis noemt. Gelukkig hebben die poppen kleine lijfjes dus een jas van hermelijn is ook een klein lapje neem ik aan.
    De foto's zien er gezellig uit. Leuke groep en je bent snel te herkennen aan die vrolijk gekleurde muts en sjaal.

  • 01 Februari 2013 - 20:39

    Yvonne:

    Leuke foto's Yara.
    Als ik je verslagen lees en de foto's bekijk heb je het druk en erg naar je zin!
    Geniet ervan!

    groetjes Yvonne en groep 6/7/8!

  • 02 Februari 2013 - 13:20

    Yara :

    Hoi Mam,

    Ja nou die bontjasjes waren best groot hoor (schat de poppen op zo'n 70 cm lang en de jasjes waren mantels:P). En ja Jin was ook al helemaal weg van mijn regenboogmuts:P Had 'm die dag echt wel nodig, was erg koud! Gelukkig begint het nu steeds warmer te worden hier dus kan ik al die sjaals en die muts weer wegdoen:P

    Hoi Yvonne,

    Ja heb het hier erg naar mijn zin:) Leuke groep mensen ontmoet hier en we kunnen via Fb en mobiel elkaar altijd bereiken dus hoef mij niet alleen te voelen hier, ook heb ik een heel aardig Nederlands huisgenootje dus last van heimwee naar mijn eigen land hoef ik op dit moment ook nog niet te krijgen (we kijken af en toe samen gewoon wat Nederlandse televisie op haar laptop:P).

    Ik ga dit weekend naar Centraal Londen dus dat zal nog wel wat leuke foto's en verhalen moeten opleveren. Ik zal daarna even een mail sturen naar de klas met wat foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Voor mijn studie ga ik van eind januari tot begin juni naar Londen. Kingston om precies te zijn. Daar ga in aan Kingston University de PABO doen. Ik zal proberen om via deze blog regelmatig het thuisfront op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal uitspook.

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3643

Voorgaande reizen:

21 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Studeren in het buitenland

Landen bezocht: